معرفی متد های معین کردن تعرفه طراحی سایت بصورت اینترنتی
مورد اول: برخی از مدیران سایتها برای گسترش قیمت طراحی سایت خود محتوا،
مقالات و سایر اطلاعات را در سایتهای دیگر قرار میدهند. به عبارت دیگر از
استراتژیهای نادرست لینک ببلدینگ جهت افزایش back link استفاده مینمایند.
بنابراین در این مورد ریشه اصلی مشکل کسانی هستند که با استفاده از تکنیکهایی که
با نام کلاه سیاه سئو شناخته میشود، سعی در گسترش سایت دارند.
یکی از مشکلات
عمدهای که بسیاری از وب سایتها با آن روبرو هستند محتوای تکراری میباشد. از آنجا
که موتورهای جستجو جهت خزیدن و تجزیه و تحلیل این صفحات زمان صرف مینماید لذا در
کیفیت نتایج جستجو نیز تأثیر میگذارد.در این مقاله سعی داریم تا به بررسی این مشکل
بپردازیم و مشاهده خواهید نمود که چگونه محتوای تکراری بروی نتایج جستجو، رضایت
کاربران و از همه مهمتر بر روی سئوی سایت تأثیر میگذارد. در مقاله بعدی به ارائه
روشهایی برای رفع این مشکل خواهیم پرداخت.
مورد دوم توسط شرکتهای که تمایل
دارند چند دامنه داشته باشند به وجود میآید. به عنوان مثال example.com و
example.co.uk دو دامین میباشند که هر دو آنها یک محتوا را نمایش میدهد اما به
دلیل عدم استفاده از 301 Redirect مشکل محتوای تکراری ایجاد میشود. بنابراین در
این مورد نیز صاحبان وب سایتهای و شرکتها طراحی سایت عامل اصلی ایجاد محتوای
تکراری هستند، کسانی که نمیدانند چگونه از 301 جهت ست کردن دامین اصلی و فرعی
استفاده نمایند.
یکی از دلایل رایج برای ایجاد این مشکل، کپی نمودن یک متن در
صفحات متفاوت با URL های متفاوت میباشد و دلیل دیگر آن به استفاده از تکنیکهای
قدیمی و برنامه نویسی ضعیف بدون توجه به قوانین سئو در طراحی و پیاده سازی وب سایت
بر میگردد.برای درک مشکلاتی که محتوای تکراری ایجاد مینماید، بهتر است این مورد
را از نقطه نظر موتورهای جستجو بررسی نمود. موتورهای جستجو ابتدا در صفحات سایت
میخزند، پس از آن نسبت به تجزیه تحلیل آن اقدام مینمایند و زمانیکه مراحل انجام
شد، به هر یک از صفحات امتیازی میدهند. هنگامی که کاربر کلمهای را در گوگل یا هر
موتور جستجوی دیگری وارد مینماید، ابتدا جدول شاخصهای خود را بررسی و سپس نتایج
را به کاربر نمایش میدهد که هر چه این کار سریعتر انجام شود بهتر است.
مورد
سوم خیلی جالب و فنی است، و ریشه اصلی آن HTTP protocol میباشد زیرا نمیتواند یک
روش استاندارد برای شناخت بهترین URL یک صفحه را معرفی نماید. یعنی اینکه به یک
صفحه با آدرسهای متفاوت دسترسی داشته باشیم و در عین حال هیچ اطلاعاتی در رابطه با
URL مرجع وجود ندارد.زمانیکه صفحاتی با محتوای تکراری داریم اولاً موتورهای جستجو
زمان زیادی را برای ایندکس نمودن آنها صرف مینمایند و از طرفی هنگامیکه کاربران
در نتایج جستجو صفحاتی با مطالب یکسانی ببینند به طور حتم، کلمه کلیدی خود را تغییر
خواهند داد و یا کلا از جستجو منصرف میشوند.
تمام URL های بالا میتوانند به یک
صفحه هدایت شوند، اما HTTP protocol میبایست یکی را به عنوان بهترین آدرس انتخاب و
بقیه آدرسها را به همان صفحه هدایت نمایید به عبارت دیگر http://www.example.com و
http://www.example.com/index.html هم میتواند طوری پیاده سازی شوند که به یک صفحه
هدایت شوند و یا دو صفحه کاملاً مجزا داشته باشند.
موتورهای جستجو همیشه در پی
یافتن مطالبی یکتا از URL های شما هستند تا نتایجی بهتر به کاربران خود نشان دهند،
وقتی چند صفحه با URL متفاوت و محتوای یکسان را معرفی میکنیم، ابتدا محتوای تکراری
را شناسایی میکند، سپس سعی میکند که صفحه اورجینال را بیابد که به طور معمول این
انتخاب را بر اساس عمر صفحه، رنک صفحه و خیلی از گزینههای دیگر انجام میدهد. اما
تکرار این کار ممکن است موجب شناسایی سایت یا وبلاگ شما به عنوان اسپمر شود که در
نهایت موجب حذف آدرس و اطلاعات شما از لیست جستجو و پایگاه داده موتورهای جستجو
میگردد، در صورتیکه تعداد صفحات تکراری را کاهش دهید در این صورت اعتماد موتورهای
جستجو را جلب خواهید کرد که این بر روی رتبه سایت شما تأثیر میگذارد.
به عنوان
مثال در صورتیکه دو دامنه با عنوانهای (اصلی) example.com و example.co.uk داشته
باشید. دامنه example.co.uk میبایست با استفاده از HTTP 301 Redirections تنظیم
شود. تا هر زمان که آن را وارد کریم به example.com هدایت شویم. روشهای مختلفی
برای HTTP 301 Redirections وجود دارد که از جمله آنها میتوان به تنظیمات DNS
،htaccess ،PHP/ASP/JSP Redirection و غیره اشاره نمود.
از طرفی در صورتی که
محتوای تکراری داشته باشد در نتایج جستجو پراکنده میشود و در نتیجه بر روی کاهش
رنک صفحه تأثیر میگذارد. زیرا در حالت عادی بازدیدها به یک مطلب تعلق میگیرد و
رنک آن نیز به همان نسبت افزایش مییابد و روشن است که اگر این رنک را بین چندین
صفحه تقسیم کنیم در نهایت رنک تمام انها کاهش مییابد.
اگر وب سایت شما با
درج عبارت www در نوار آدرس و در عین حال بدون درج آن نیز در دسترس کاربران قرار
میگیرد، به طور حتم با مشکل مطالب تکراری روبرو خواهید شد، چرا که از دید موتورهای
جستجو این دو آدرس، دو صفحه مجزا تلقی شده و به طور جداگانه ایندکس میشوند، البته
برخی از آنها نظیر گوگل تا حدودی قادر به تشخیص آدرس پیش فرض هستند، اما بهتر است
یک آدرس را برگزینید و حالت دیگر را با ارسال کد HTTP 301، ریدایرکت
نمایید.
دسترسی به سایت با و بدون درج عباراتی چون index.php ،index.html
،index.asp و غیره در ایجاد محتوای تکراری تأثیر گذار است؛ شاید گمان کنید موتورهای
جستجو تشخیص میدهند که صفحه ایندکس یک سایت، همان صفحه اصلی آن است، اما در پاسخ
باید بگوییم که معمولاً اینطور نیست، در برخی از سرورها ممکن است تنظیمات پیش فرض
تغییر داده شود و صفحه اصلی سایت با عبارتی دیگر تنظیم شده باشد؛ لذا فایل ایندکس
ااماً به معنی صفحه اصلی نیست، به همین دلیل موتورهای جستجو ممکن است آن را به
صورت جداگانه ایندکس نماید، لذا بهتر است صفحه دوم را به صورت استاندارد ریدایرکت
نمود.
به سبب شناخت به وب سایت هزینه طراحی سایت دنبال کنید .
فراگیری مزایای فروش کاندوم صورت اینترنتی
صفحه ,جستجو ,سایت ,تکراری ,یک ,محتوای ,موتورهای جستجو ,محتوای تکراری ,را به ,example com ,به طور ,ایجاد محتوای تکراری ,محتوای تکراری ایجاد
درباره این سایت